Ako funguje multi level marketing (MLM)?

V dobe sociálnych sietí ste sa už určite stretli s tým, že vás niekto oslovil s ponukou práce pre MLM firmu. Mohlo ísť o firmy, ktoré sa venujú financiám, kozmetike, výživovým doplnkom alebo alternatívnym spôsobom liečby. Možno vás to zaujalo, ale nedozvedeli ste sa poriadne, v čom spočíva multi level marketing. V dnešnom článku vám to objasníme, aby ste mali lepší prehľad o to, ako to celé funguje.

Čo je to multilevel marketing?

Ide o stratégiu, ktorá funguje na veľmi jednoduchom princípe. Namiesto toho, aby spoločnosti priamo predávali svoje produkty online alebo v kamenných predajniach, používajú na ich distribúciu obchodných partnerov alebo zástupcov. Firma dodá svojim partnerom produkty za veľkoobchodné ceny a oni ich predávajú koncovým spotrebiteľom. 

Mnohí obchodní partneri sa však orientujú skôr na propagáciu a odporúčanie, než na nákup a následný predaj. Preto hľadajú do svojho tímu ľudí, ktorých pod seba registrujú a následne im je vyplatené určité percento z ich obratu. Novo registrovaní partneri môžu využívať výhody ako: nákup za veľkoobchodné ceny, produkty zdarma, zbieranie bodov či prístup k vzdelávacím materiálom. 

Obchodní partneri nie sú považovaní za zamestnancov, pretože každý obchodný partner si vie vďaka MLM vybudovať svoj silný tím a úspešný biznis. Partneri sa okrem hľadania nových ľudí venujú aj školeniu už registrovaných zástupcov. Pomáhajú a inšpirujú ich, ako vybudovať úspešné podnikanie.

Využívajú MLM firmy reklamu v médiách?

V 99% prípadov nie. MLM firmy neplatia za reklamu, o propagáciu sa starajú MLM predajcovia / obchodní partneri.

V súvislosti s MLM sa môžete stretnúť s týmito pojmami:

  • sponzor/partner: osoba, ktorá do spoločnosti pozýva nových členov a následne ich školí
  • upline: osoba ktorá vás pozvala do spoločnosti
  • downline: osoba, ktorá bola niekým privedená do spoločnosti
  • kompenzačný plán: sú v ňom obsiahnuté všetky spôsoby, akými môžu obchodní partneri zarábať peniaze, je v ňom vysvetlený provízny systém

Oplatí sa to?

To závisí od viacerých vecí. Na začiatok musíte disponovať kapitálom a ak chcete byť úspešný, musíte dané produkty veľmi dobre poznať a mať svoje osobné skúsenosti. Taktiež pri tomto type podnikania človeku nesmie chýbať vášeň a seriózny záujem o budovanie biznisu. 

Aké predpoklady by ste mali mať na úspech?

  • komunikatívnosť, príjemné vystupovanie
  • kreativita, jedinečnosť
  • vytrvalosť a trpezlivosť
  • vášeň 
  • dobrý time manažment
  • neustále vzdelávanie

Výhody a nevýhody multi level marketingu

  • to, koľko budete pracovať, závisí len od vás
  • väčšinou pracujete online z pohodlia domova
  • váš príjem môže neustále rásť
  • jednoduchá forma zarábania peňazí
  • začiatky bývajú náročné, prvotné nadšenie zväčša po chvíli opadne
  • bez práce nie sú koláče – je na každom, koľko času je ochotný stráviť pri práci
  • presýtenie trhu – čím je viac ľudí v systéme, tým náročnejšie je preraziť
  • ak nebudete dostatočne presvedčený o kvalite produktov, budú sa vám predávať zle

Známe MLM spoločnosti s pôsobením na Slovensku

  • Avon
  • Herbalife
  • Oriflame
  • Greenways
  • Doterra
  • LR
  • Larens 
  • NuSkin
  • OVB
  • PartnersGroup

Najnovšie články

Kategórie

Stiahnite si našu brožúrku

Stiahnuť

Máte aj vy záujem o franšízu?

Ozvite sa nám:

milan.tkac@go4pro.sk

+421 948 737 131